Kurlar
Sepetim

Vegan Beslenmeye Yeni Başlayanlar İçin Öneriler

Vegan Beslenmeye Yeni Başlayanlar İçin Öneriler

 

Çevremizde de vegan kafe ve restoranların sayısı artarken, süpermarketlerde et ve süt ürünlerine alternatif olabilecek ürünler de gittikçe arttığını fark ettiniz mi? Birçok blog ve sosyal medya hesabından da sıklıkla lezzetli vegan tarifleri görüyor olmalısınız. 

Kimisi et ve süt ürünleri endüstrisinde hayvanlara yapılan kötü ve acımasız muameleden dolayı veganizmi benimserken, kimisi sağlıklı yaşam için vegan olmayı tercih ediyor. Vegan bir hayata geçmeyi planlıyor ama nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız, işte size klinik tedavi uzmanı ve vegan diyet eğitmeni Dr. Michael Klaper’dan ipuçları… 

1. Ertelemeden hemen harekete geçin

Tabi ki bir gecede vegan beslenme tarzına geçiş yapmak ya da yavaş yavaş hayvansal ürünleri bırakmak tamamen size kalmış ama Klaper değişiklik yapmak için en iyi yolun bir anda başlamak olduğunu söylüyor. Eğer tamamen ve bir anda bırakma fikri sizi korkutuyorsa, kendinize 30 günlük bir plan hazırlayabilirsiniz. 

2. Basit yemekler ile başlayın

Vegan mutfağını tanımaya başladıkça vegan tatlılar, vegan peynirler ve et tadı alabileceğiniz tariflerin ne kadar çok olduğunu göreceksiniz. Bir anda çok fazla bilgi ile kafanızı karıştırmak ya da alışveriş yaparken ürünlerin içeriklerini okurken saatler harcamamak için Klaper evde yapabileceğiniz basit yemekler ile başlamanızı tavsiye ediyor. Temel gereksinimleri kavradıktan sonra sofranızı çeşitlendirmeye başlayabilirsiniz. 

Mesela kahvaltı için tost ve reçelin yanında meyve ve soya ya da badem sütü ile yapılmış yulaflı lapa hazırlayarak başlayabilirsiniz.

Öğle ve akşam yemeği için büyük ve taze bir salata hazırlayabilirsiniz. Brokoli, yeşillik ve tatlı patates gibi renkler de tabağınızda çokça bulunmalı. Pirinç, kino ve darı gibi kepekli tahıllar içeren türlü, çorba ve güveç gibi doyurucu yemekler pişirebilirsiniz. Mutlaka mercimek, fasulye ve nohut gibi protein ve lif bakımından zengin yiyecekleri tüketmeye özen gösterin. 


 

 


 

3. Yemeklerinizi önceden hazırlayın

Vegan yemeklere her zaman erişemeyebilirsiniz o nedenle yemeklerinizi önceden hazırlayın, gerekirse yanınıza alın. Dediğimiz gibi başlangıçta çok karmaşık yemekler hazırlamanıza gerek yok; birkaç tarif seçin ve damak tadınızı ayarlayıp rahat hissettiğinizde menünüzü genişletin.

Yemeklerinizi her akşam pişirebileceğiniz gibi dondurucunuzu rahatça kullanabiliyorsanız 2 ya da 3 günde bir de pişirebilirsiniz. İlk günlerde bir kahvaltı, bir öğle ve bir akşam yemeği hazırlayarak başlayabilirsiniz. 

4. Kendinizi aç hissediyorsanız porsiyonlarınızı artırın

Kimiler vegan beslenmeye başladığında kendilerini daha aç hissettiklerini söylüyor. Bu durum sebze ağırlıklı beslenmenin besin değeri bakımından yüksek fakat enerji yani kalori bakımından düşük olmasından kaynaklanıyor. Kendinizi aç hissediyorsanız, porsiyonlarınızı artırabilirsiniz. Örneğin Klaper 4 kase sebze çorbası içmenin bir zararı olmadığını söylüyor. Çünkü tamamen glutensiz…

5. Vegan beslenmeyle ilgili etkinliklere ve gruplara katılın

Lezzetli tarifler bulmanın ve motivasyonunuzu yüksek tutmanın en kolay yollarından birisi vegan bloggerları Instagram’da ve çeşitli mecralarda takip etmek ve Facebook gruplarına katılmak… Şehrinizde bulunan vegan kafe ve restoranları da denemekten çekinmeyin. 

Ayrıca İtalyan usülü, Çin usülü, Hint usülü, Meksika usülü gibi dünya mutfağından birçok tarifi de internetten araştırarak bulabilirsiniz. 

Son olarak vegan beslenmeye başladığınızda vücudunuzun ihtiyacı olan besin desteklerini karşılayabilmek için bir uzmandan görüş almanız sizin için faydalı olacaktır. 

Kaynak: Huffington Post

 

translation missing: tr.blogs.article.tags: